Cesta k dokonalosti - Květoslav Minařík

Kód: 5117
Neohodnoceno
100 Kč
Skladem (1 ks)

antik - stav dobrý

Žánr: Literatura naučná

Vydáno: 1991, Canopus

Počet stran: 134

Jazyk vydání: český

Edice: Přímá stezka (5.)

Vazba knihy: pevná / vázaná

ISBN: 80-85202-11-5

Detailní informace

Detailní popis produktu

Praktická psychologie. Praxí ověřený návod jak správně postupovat při proměně bytosti - především psychické - a nebezpečí, kterým je nutno se vyhnout.
Cesta k dokonalosti Květoslava Minaříka podává praxí ověřený návod jak správně postupovat při proměně bytosti - především psychické - a zároveň upozorňuje na nebezpečí, k
terým je nutno se vyhnout. Dává metodické pokyny jak soustavným sebepozorováním, sebekontrolou a sebeovládáním, kladnými zásahy vůle ve smyslu „vzhůru srdce zasáhnout do automatiky, v níž se jednotlivé psychické složky uplatňují u každého z nás individuálně odlišně.
Kapitoly POUKAZY K PRAXI a O KÁZNI rozebírají filozofický základ pro jógu nezbytného umravnění a popisují základní postupy práce na rozvoji vlastního ducha. Kapitoly O SOUSTŘEĎOVÁNÍ, KONEČNÉ POUČKY a PRŮVODNÍ JEVY A VÝSLEDKY DUCHOVNÍHO ÚSILÍ jsou kromě rozboru, popisu a zdůvodnění tří stupňů soustředění věnovány i reakcím na jeho různé druhy, tzv. mystickým silám. Závěrečný VSTUP DO MYSTIKY VŠEOBECNĚ shrnuje všechny poučky v jednoduchý a přehledný systém psychických prací.

Z obsahu:
Na této zemi platí zákon - a platí vlastně v celém vesmíru - že duchovní dokonalost může být jen výsledkem nekompromisního zřeknutí se světa. To je poučka, již musí přijmout každý člověk, který se chce touto cestou dát. Toho, kdo vstoupil na cestu duchovního zdokonalování pomocí soustředění, však mohou mýlit počáteční dílčí úspěchy. Ať začne provádět soustředění podle pokynů mystických nauk člověk jakkoli mravně nečistý, vždycky může získat dílčí úspěchy, které se mu zdají slibovat další postup. Duchovní dokonalost je daleko za těmito dílčími výsledky.
Pokud se člověk neovládá, může se snažit, jak chce, aby získal spokojenost, a přece se mu to nepodaří, protože je ovládán mnohými vnějšími momenty. Když však nasadí své přirozenosti uzdu a donutí ji, aby se spokojila s klidem bytosti, která setrvává výhradně sama v sobě, pak se spokojenost dostaví sama sebou.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: